BONNIER

PUBLICATIONS

nye abonnenter

via sociale medier

Målet med samarbejdet var, at

generere abonnementssalg

på tværs af Bonnier og Benjamin's

udgivelser gennem kampagner på

sociale medier.

 

De traditionelle kanaler svigtede og abonnementsforretning på trykte

udgivelser var/er under pres med negativ udvikling målt i antal abonnenter.

Bonnier og Benjamin ønskede således at afprøve nye muligheder og koncepter.
 

Yderligere ønskede Bonnier, at løfte deres egen kompetence på sociale medier således, at de blev bedre til håndtering og publicering på de forskellige redaktioner.

SOCIAL MEDIA

Proces & løsning

SPASIBA blev løbende briefet på

målgrupper til de forskellige udgivelser samt hvilke intro tilbud de ønskede at tilbyde potentielle abonnenter.

Herefter udvalgte vi i samarbejde med de enkelte redaktioner velkomstgaver og key

content fra magasinerne til kampagnerne.

På baggrund af dette materiale udviklede vi kampagne-kreativer og tilhørende

landingpages. Med udgangspunkt i pris pr. udgivelse og den gennemsnitlige ”levetid” pr. abonnent (Lifetimevalue), definerede vi en maksimum CPO (cost pr. order) for hver udgiver.

SPASIBA ydede ligeledes løbende

sparring til de enkelte redaktioner

i forhold til deres organiske indsats på Facebook og Instagram, og samlede

ligeledes alle redaktioner til inspirerende

morgenmøder med best practise og nye

muligheder for mediehuse.

RESULTATER

& learnings

Kampagnerne genererede mere

end 6.000 nye betalende abonnenter

i løbet af kun 10 måneder og åbnede

udgivernes øjne for en ny og attraktiv salgskanal.
 

De forskellige leadskabende aktiviteter (quiz’er, skrabespil osv..) genererede

mere end 55.000 nye kvalificerede

leads fordelt på de forskellige udgivelser.

 

© 2020 by SPASIBA.