Sælg dine produkter direkte på Instagram


Se - Tryk - Shop!

Instagram Shop er lige så stille ved at blive rullet ud i Danmark og opdateringen tilbyder et hav af forskellige forretningsfunktioner, der med afsæt i brugernes adfærd på appen gør din virksomheds Instagram-konto til en købeklar butiksfacade Udover du kan skræddersy din egen digitale butik på Instagram, fanger du din målgruppe, der hvor den bruger sin tid og gør det SÅ nemt for dine kunder at foretage et køb – win win!



Instagram har netop lanceret en ny funktion - Instagram Shop, som gør det muligt for virksomheder at nå ud til deres målgruppe og sælge deres produkter. Ligeledes bliver det nemmere for målgruppen at få adgang til virksomhedernes produkter. I sommers blev funktionen rullet ud i USA, hvorefter den gradvist blev rullet ud globalt. Og nu er funktionen endelig landet i Danmark!


Hvad er Instagram shop?



Instagram shop er en verden af forskellige forretningsfunktioner, der gør brug af Instagram brugeres adfærd til at gøre din virksomheds Instagram-konto til en købeklar butiksfacade.

Med opdateringen er der kommet en ændring i funktionslinjen, hvor der er kommet en specifik shopfane, som dirigerer brugerne ind i et shoppingunivers. Når du som bruger klikker dig ind, får du vist anbefalinger baseret på de konti, du allerede følger, og de virksomheder, der bruger Instagram Shopping.


Med Instagram shop kan du sælge din virksomheds produkter direkte til din målgruppe i Instagram appen. På den måde bliver det endnu nemmere for nye brugere at finde frem til dine produkter og for brugerne at foretage et direkte køb hos dig.

I Danmark er det dog i øjeblikket kun muligt at dirigere brugeren ind i købsflowet på din hjemmeside. Muligheden for at købe direkte gennem appen er stadig kun tilgængeligt i USA, men funktionen forventes snart at ramme Danmark.



I forbindelse med denne mulighed er har Facebook etableret ”Facebook Pay”, som gør det sikkert og problemfrit.


Virksomheder kan få deres produkter vist i Instagram Shoppen ved tagge produkter i deres opslag og oprette samlinger af produkter i deres butik på Instagram.


Din egen tilpassede butiksfacade


Virksomhederne der bliver godkendt til at oprette en Instagram shop får mulighed for at skræddersy deres butiksdesign og tilbyde direkte betaling via platformen. Det forkorter brugerens købsrejse væsentligt og konverteringsraten øges. Med andre ord træder vi med opdateringen et skridt tættere på en samlet e-handelsoplevelse.


Sådan kommer du i gang

For at din virksomhed kan blive oprettet på Instagram, skal den leve op til en række krav. Du skal følge disse krav for at kunne blive oprettet som shop:


Trin 1: Bekræft berettigelse

Trin 2: Konverter til en virksomhedskonto

Trin 3: Tilknyt din Facebook-side

Trin 4: Overfør et produktkatalog

Trin 5: Fuldfør kontogennemgang

Trin 6: Aktiver Shopping

Trin 7: Gør indholdet handlingsrettet


Læs mere: Shopping på Instagram


Hvordan får jeg succes med Instagram shop?

Du er måske allerede godt i gang med annoncering på Facebook og Instagram.


Og ser kanalerne KÆMPE potentiale som direkte salgskanaler.


Men der er flere ting du skal være opmærksom på før du giver dig i kast med det nye shoppingunivers.


Først og fremmest skal du efterleve Facebooks krav til at blive oprettet som shop. Dernæst skal du have et effektivt produkt feed, gode tekster, en klar strategi og have Facebook Shop integrationen implementeret.

Og selvfølgelig er det også en klar fordel for dig at du er aktiv på platformen med lækkert organisk content, der appellerer til din målgruppe.




Live shopping er en del af den nye opdatering


Kunne du tænke dig at høre mere om Instagram shopping og dine muligheder? Så tøv ikke med at kontakte os!