TikTok annoncering

TikTok annoncering er landet i Danmark og det er nu du skal slå til, hvis du vil tage del i alle fordelene du får, som first mover på platformen.

TikTok er et ungt medie, som indtil videre har et begrænset antal af danske annoncører på platformen. Sagen er nemlig den at kun enkelte danske bureauer har fået adgang til at kunne annoncere på platformen.


Det betyder at du lige nu, med det rette bureau, kan trænge ind på et blue ocean marked, med lave annoncepriser og gode chancer for at få opmærksomhed fra din målgruppe.


I SPASIBA har vi etableret et samarbejde med TikTok og er i gang med at påbegynde annoncering for en række af vores kunder.


Læs med her og bliv klogere på hvorfor TikTok skal være din næste PPC-kanal.


Hvad er TikTok

Tiktok er et af de hurtigst voksende sociale medier i hele verden, og har i skrivende stund intet mindre end 800 millioner aktive brugere. Alene i Danmark rummer platformen 1.1 millioner aktive brugere og tallet er kun stigende.


Platformen er til en vis grad en god blanding af Instagram, YouTube og Snapchat. Appen er videobaseret og formen er små videoer på op til 60 sekunder, hvor der kan tilsættes musik, lydfiler, tekst, filtre, animationer eller emojis.


Et hurtigt kig i appen vil vise at kreativitet er alt afgørende for at få succes på platformen.


Hvorfor annoncere på TikTok?

Du har måske et billede af TikTok, som en danse-app for børn, men platformen byder på MEGET MERE end dansende børn.


TikTok har et kæmpe publikum i voksenalderen og mange kendte anvender flittigt appen. Det ældre segment er med andre ord begyndt at fylde en markant del af brugersegmentet på TikTok. Hvilket kun er et endnu større incitament til at overveje TikTok, som din næste PPC-kanal.


Andre incitamenter er naturligvis den lave konkurrence, du vil finde på det danske marked. Derfor vil du kunne få en masse eksponering til fornuftige priser.


Hvilke muligheder tilbyder TikTok?

TikTok byder på flere nye annonceringsmuligheder, men hvis du har en smule kendskab til Facebooks annonceredskaber – er du heldigvis ikke på hel barbund.


Dit TikTok eventyr starter med opsætning af deres pixel, der gør det muligt for dig at tracke, ramme og målrette dine kampagner til de rigtige brugere.


TikToks annonceplatform minder i høj grad meget om Facebooks. Her har du mulighed for nemt at målrette mod relevante segmenter, vælge placeringer, planlægge tidsperiode og budget.



"Don't make ads make TikToks"


Indtil videre opererer TikTok med fem forskellige kampagnetyper, der tilbyder forskellige muligheder og fordele – alt efter hvad dit mål er:


· In-feed ads

· Brand Takeovers

· Top view Ads

· Branded lens

· Hashtag challenges


Kom i gang med TikTok annoncering


TikTok er i gang med en kæmpe rejse – ikke bare i Danmark, men i hele verdenen. Er du blevet nysgerrig på at tage del i den, er der blot en begrænsning i øjeblikket – at det kun er TikTok-partnere, der kan oprette annoncekontorer.


Det kan vi hjælpe med! Tøv ikke med at kontakte os, vi er klar til at få dig i gang på TikTok, så du kan høste fordelene fra starten.